Celem kampanii jest uświadomienie rodzicom, na jakie niebezpieczeństwa mogą trafić ich dzieci w Internecie, jak im zapobiegać i jak o nich rozmawiać. Kampania ma również zachęcić rodziców do większego zaangażowania w wirtualne życie dzieci.
Aby lepiej trafić do wyobraźni i dorosłych, i dzieci przygotowano uwspółcześnione wersje klasycznych baśni. W kampanii występują więc znane postacie – Czerwonego Kapturka, Śpiącą Królewnę, Królową Śniegu oraz Rybaka i Złotą Rybkę. Nieco inne będą jednak ich przygody. Postawiono przed nimi nowe wyzwania – będą musieli poradzić sobie z zagrożeniami, które wcale nie są bajkowe, a jak najbardziej realne i współczesne.
Kampania porusza takie tematy jak hejt, grooming, patostreamy czy FOMO. Wybrano je nie przez przypadek. To zagrożenia, z którymi coraz częściej spotykają się młodzi użytkownicy Internetu.
Animacje zostały uzupełnione o podcasty z wypowiedziami ekspertów, którzy doradzą rodzicom, jak rozmawiać z dziećmi na temat wybranych problemów, a także jak sobie z nimi skutecznie radzić. Do każdej opowieści przygotowano też plakat z poradami, który będzie można wydrukować i powiesić w domu.
Kampania powstała we współpracy Ministerstwa Cyfryzacji, Państwowego Instytutu Badawczego NASK oraz Stowarzyszenia Góry Kultury. To ono jest jej pomysłodawcą.
Materiały dotyczące kampanii edukacyjnej „Bądź z innej bajki” dostępne są na stronie internetowej projektu www.gov.pl/badz-z-innej-bajki.